رویاخوارها؛ قاتلان سریالی اهدافتان را بشناسید

Sharing is caring!

رویاخوارها

 

انسان‌های بسیاری بوده‌­اند که در مسیر رسیدن به رویاهایشان به قتل رسیده­‌اند. قتلی بدون خون و آلت قتاله و جنازه. در واقع کسی که به قتل رسیده، شخصیتی است که در آینده انتظار آن­ها را می‌­کشیده است. من نامش را “من پیروز” می‌گذارم. در این نوشته، قصد دارم هفت قاتل سریالی بزرگ تاریخ بشریت را که هرگز دستگیر نشدند و هم­چنان مشغول اعمال جنایتکارانه خود هستند و من‌­های پیروز بی­‌شماری را به قتل رساند­ه‌­اند به شما معرفی کنم. شناخت این رویاخوارها باعث می‌­شود تا بتوانید در مقابل آن­ها هوشمندانه ظاهر شوید و اجازه ندهید نام شما را به لیست بلند بالای مقتولین خود اضافه کنند.

  • رویاخوار شماره هفت: تعلل

تعلل یکی از رویاخواران حرفه‌ای زندگی شماست. تعلل یا اهمال­‌کاری یا سندرم فردا، دلیلی برای تعویق انداختن همیشه کارهای شماست. تعلل همان کسی است به شما می­‌گوید: ” از شنبه شروع کن” بله این جمله دقیقا از زبان خود اوست. او مدام برایتان دلیل می‌آورد و می‌گوید: چرا انقدر عجله داری؟ وقت زیاده. فعلا بخواب، فعلا بخور. از فردا شروع کن. و به همین ترتیب شما را مدام به فردا و فرداها حواله می­‌دهد. فرداهایی که هرگز نمی­رسند. این قاتل حرفه­‌ای در بلند مدت اعتماد به نفس و شور و شعف شما را از بین می­‌برد و چیزی که برایتان باقی می­‌گذارد حسرت، زمان از دست رفته و یک انبار از پرونده­‌های نیمه باز و رویاهای گرد و خاک گرفته است. خیلی مواظبش باشید.

  • رویاخوار شماره شش: غرور

غرور همیشه چیز بدی نیست. اصلا لازم است در موقعیت­‌هایی غروری مثبت داشته باشید. اما وقتی شما را از حرکت باز دارد و به شما حس بالاتر بودن و بهتر بودن را مدام دیکته کند رفته رفته توانمندی­‌هایتان را می­‌کشد و شما را شکست خورده و نا امید به حال خود رها می­‌کند. غرور باعث می­شود تا هر منبع الهامی که در اطرافتان دارید را نادیده بگیرید و خودتان را از همه بالاتر ببینید. او شما را هیپنوتیزم می­‌کند و نمی‌­گذارد با واقعیات رو به رو شوید. نمی­‌گذارد بفهمید که چگونه باید با جایگاه خود کنار بیایید. غرور در طول تاریخ خیلی­‌ها را نابود کرده. مطمئنم هر کدام از شما چند مورد از آن­ها را به خاطر میاورید.

  • رویاخوار شماره پنج: عجله

همان‌قدر که تعلل بد و زشت و کشنده است، عجله کردن هم ویرانگر است. عجله نیز خیلی از آدم­‌های موفق بالقوه را از پای درآورده است. عجله به همراه خودش دستیار ترسناکی دارد به نام نا امیدی. این دو با همکاری هم ترکیبی هولناک را تشکیل می­‌دهند که می­‌توانند هر انسانی را نابود کنند. وقتی خیلی سریع به دنبال دیدن نتایج کارهایتان باشید سر و کله نا امیدی پیدا می­‌شود. او آرام در گوش­‌هایتان نجوا می­‌کند. همه ما زیاد صدایش را شنیده­ایم؛ “تو نمی‌­تونی. دیدی نمیشه؟ بهت گفته بودم که کار تو نیست. پس چرا کارات نتیجه نمیده؟” نجواهایش کم کم انقدر زیاد می­‌شود که شما متقاعد می‌­شوید که باید دست از کار بکشید و تمام… اجازه ندهید عجله به شما نزدیک شود. به محض دیدنش از او فاصله بگیرید و به خودتان یادآور شوید که زیباترین گل­ها سر از خاک برآورده‌­اند.

  • رویاخوار شماره چهار: بی برنامگی

بی برنامگی خودش به تنهایی و با دستان خالی وارد می‌شود. چهره­ خندانی دارد و در روزهای اول حالتان با او خیلی خوب است و حسابی باهم رفیق می‌­شوید. شیوه قتل او خاص خودش است. او مدام شما را بی ثبات می­‌کند. از شما می‌خواهد خیلی در قید و بند اتفاقات نباشید. نمی‌­گذارد به قلم و کاغذتان نزدیک شوید و برای خودتان برنامه ریزی کنید و اگر هم این کار را انجام دهید، دست به دامان تعلل می‌­شود و از او می‌­خواهد تا شما را متوقف کند. حواستان به او باشد. بی برنامگی با بهم ریختن افکارتان شما را از همه چیزهایی که دوست دارید دور می­کند. و در نهایت رویاهایتان را با خودش می­‌برد.

  • رویاخوار شماره سه: توجیه کردن

معرفی می‌کنم!!! جتلمن رویاخوارها…آرام­‌ترین و زیباترین رویاخوار جهان، توجیه کردن است. او خیلی حرفه‌­ای و کاربلد است. زمانی وارد زندگی شما می‌­شود که شما مورد نقد از طرف کسانیکه دوستتان دارند و یا حتی دوستتان ندارند و قصد تخریب شما را کرده‌­اند قرار گرفته­‌اید. وقتی که تنها شوید در اتاقتان را باز می‌­کند و وارد می‌­شود. کلاهش را از سرش برمیدارد و کنارتان می‌­نشیند. دستتان را می­‌گیرد و شروع می‌­کند به دلیل آوردن برای انجام ندادن کارهایت. انقدر این کار را ادامه می­‌دهد تا شما را به آرامشی گمراه کننده برساند. زمانیکه موفق شد همانطور آرام که آمده بود بیرون می­‌رود و به تعلل و بی برنامگی و بقیه رویاخوار­ها اشاره می­‌کند که حالا نوبت شماست.

  • رویاخوار شماره دو: نداشتن عزت نفس

یکی از جنجالی­‌ترین رویاخوارها بی عزت نفسی است. او مدام گذشته و اشتباهاتتان را به شما یادآوری می‌­کند و از شسکت­‌هایتان برایتان داستان­‌ها می‌­گوید. او شبانه‌­روزی در حال فعالیت بوده و از سایر رویاخواران تاثیرگذارتر است. اصلا فعل “نمی­توانم” ابداع خلاقانه او بوده و به همین دلیل جزو ستایش­‌انگیزترین قاتلان و رویاخواران جهان است. او به تمامی زبان­ها مسلط است و همه چیز را در کنترل خودش دارد. کافی است یکبار در چشمانش نگاه کنید تا سرمای وجودش تمام وجودتان را در بگیرد. به هیچ عنوان نزدیکش نشنوید.

  • رویاخوار شماره یک: ترس

کوله­‌بار تجربیات هیچ رویاخواری در طول تاریخ بشر سنگین­‌تر از کوله­‌بار ترس نیست. او پدرخوانده تمامی رویاخواران است و همه آن­ها در نهایت دست به دامن او می­‌شوند. ترس نه حرف می­زند و نه کاری می­کند. او تنها گوشه­ای از قلب شما می­‌نشیند و تماشایتان می­‌کند. او در لحظات خوب و موفقیت­‌های شما از همانجایی که نشسته است به شما لبخند می‌­زند و شما را به عمق تاریکی و تنهایی خودش می­‌کشاند. کار اصلی او این است که به شما بقهماند همیشه تنهایید، همه چیز را از دست می‌­دهید و همه این­ خوشی‌­ها موقتی است. او حتی شما را از موفقیت هم می­‌ترساند. مدام به شما القا می­کند که وضعیتت در حال بدتر شدن است، چرا که حالا چیزهای بیشتری برای از دست دادن دارید. ترس یک سلاح کشنده و قدرتمند به نام شک دارد. او شک را در قلب شما فرو می‌کند و سپس شما را در وادی سردرگمی رها می‌کند. تنها راه مقابله با ترس، ترساندن اوست و تنها چیزی که او را به شدت می­‌ترساند نادیده گرفتن و فراموشی است. هر وقت سراغتان آمد در را باز کنید و اتاق را ترک کنید. به فریادهایش هم اهمیتی ندهید. همه چیز درست است. نگران نباشید.

  • حرف آخر؛ آدم­های سمی

آدم­های سمی را می‌­شناسید؟ آن­ها خدمتگزاران وفادار رویاخواران هستند. وظیفه آن­ها انتقال رویاخواران جا مانده از روزهای شماست. آن­ها بهترین توجیه­‌ها را برای انجام دادن کارهایتان به شما می­‌دهند. مدام برنامه­‌هایتان را بهم می‌­ریزند. گاهی با حسادت و تمسخر شما را به سمت عجله کردن پیش می‌­برند و گاهی با هوشمندی به تعلل شما دامن می‌­زنند. گاهی چنان غرورتان را زیاد می­‌کنند که کور و کر می­‌شوید و گاهی چنان با یادآوری گذشته و خطاهایتان عرت نفس شما را از بین می‌­برند که دیگر نتوانید از جایتان بلند شوید. در نهایت اگر هیچکدام این کارها را نکنند، با شک انداختن در دلتان، شما را می‌­ترسانند. از همه چیز. از آینده، از ریسک کردن، از رهایی، از خطا کردن و … آدم­های سمی اطرافتان را شناسایی کنید و آن­ها را از زندگی خودتان دور نگه دارید و بگذارید در کنار همان رویاخوارها بمانند. در آخر یادتان نرود که رویاخواران به سراغ همه‌ی آدم­‌ها می‌­روند. چون هر آدمی می‌تواند تبدیل به یک فرد موفق و پیروز شود. اما آن‌ها دقیقا وقتی سر و کله‌اشان پیدا می‌شود که شما در حال انجام کارهای کوچک و درست برای سیدن به رویاهای بزرگ هستید. در واقع اگر در مسیر موفقیتی بزرگ نباشید اصلا سراغتان نمی­‌آیند. پس اگر با آ­ن­ها مواجه شدید بدانید که در مسیر درستی هستید و همان کاری را بکنید همه بزرگان تاریخ و انسان­های موفق انجام دادند.

مبارزه کردن…

با رویاخوارها بجنگید و نگذارید شما را به قعر جدول زندگی­‌تان بکشانند.

 

نویسنده: شقایق فرخی

موارد مشابه