چه تمریناتی به توانایی ما در نوشتن کمک می‌کند؟

Sharing is caring!

نوشتن یک هنر و ذوق ذاتی است. عادات روزمره زندگی نویسندگان همان مسیری است که منجر به خلق ایده‌ها و روایات و فرم‌های مختلف خواهد شد. با نگاهی کلی به سبک زندگی و نوع نگاه نویسندگان می‌توان مدل فکری و زاویه نگاه آن‌ها را پیدا کرد. من تعدادی از این مسیرها را برای شما در این مقاله نوشته‌ام که با تمرین در آن‌ها می‌توانید قلم روان و ذهن آماده‌تری داشته یاشید.


۱- مطالعه مستمر داشته باشید.
حتما لازم نیست در حوزه‌ی کاری و متمرکز خودتان مطالعه کنید. خواندن رمان‌، کتب تاریخی، زندگی‌نامه‌ها، مصاحبه‌ها و … علاوه بر اینکه ذخیره کلمات شما را افزایش می‌دهد، شما را با فرم و ساختار و ایده‌های جدید آشنا می‌کند. برای شروع به پست‌های قبلی مراجعه کنید و از کتاب‌های پیشنهادی استفاده کنید.

۲- فیلم خوب ببینید.
فیلم دیدن می‌تواند بانک‌ تصویری شما از طریق همذات‌پنداری با درام فیلم، افزایش دهد و از این طریق باعث ورزیده شدن عضلات فکری شما بسیار منتسب است. برای شروع فیلم ” انجمن شاعران مرده ” یا ” رستگاری در شاوشنگ ” را ببینید.

۳- موسیقی خوب گوش کنید
موسیقی خوب ذهن شما را به مکان‌های ناشناخته و دوری می‌برد و قدرت ایده‌پردازی شما را افزایش می‌دهد. برای شروع یکی از ساخته‌های لودویک اینائودی را پلی کرده، چشمانتان را ببندید و منتظر بارش ایده‌های نو باشید.

۴- از محیط اطرافتان غافل نشوید
داستان‌ها و ایده‌ها در اطراف ما غوطه ور هستند‌. دزد تجربه‌ها باشید. هرچه با آدم‌های بیشتری معاشرتی کنید و بهتر به آدم‌ها نگاه کنید تجربه‌های بیشتری می‌آموزید. برای شروع می‌توانید از پدر و مادرتان بخواهید خاطراتش را برایتان تعریف کند.

۵- جزییات را به خاطر بسپارید
اینکه بتوانید جزییات اطرافتان را با دقت بیشتری به خاطر بسپرید، عادت بسیار خوبی است که در هنگام نوشتن تاثیر آن را خواهید فهمید. برای شروع این‌بار که از خانه به محل کارتان می‌روید، تعداد درخت‌های مسیرتان را بشمارید.

۶- منابع الهام خود را بشناسید
نوشتن تابع شرایط و فضای خاصی است که برای هرکس تعریف خاصی دارد. عده‌ای عادت دارند پشت میزشان بنشیند در حالی که چراغ مطالعه میزشان را روشن کرده‌اند و کاغذ و خودکار مخصوص و ماگ قهوه و سیگار و زیر سیگاری‌اشان مقابلشان قرار گرفته است. منابع الهامتان را لیست کنید.
.
شما برای نوشتن از چه تکنیک‌های دیگری استفاده می‌کنید؟ لطفا برای من بنویسید

موارد مشابه